پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229503
جنگ تجاري بالا گرفت/ چين چند ساعته، تعرفه‌هاي آمريکا را تلافي کرد
تاریخ انتشار : 1397/04/16 09:57:22
نمایش : 1845
تنها چند ساعت پس از اين‌که آمريکا ۲۵ درصد تعرفه بر ۳۴ ميليارد دلار از واردات چين وضع کرد، پکن هم با اقدامي آينه‌وار بر عليه واردات آمريکايي، اين اقدام را تلافي کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از راشاتودي، تنها چند ساعت پس از اين‌که آمريکا ۲۵ درصد تعرفه بر ۳۴ ميليارد دلار از واردات چين وضع کرد، پکن هم با اقدامي آينه‌وار بر عليه واردات آمريکايي، تلافي کرد.

سخنگوي وزارت خارجه چين، لو کانگ، گفت: پس از اين‌که ايالات‌متحده تعرفه‌هاي جديد را اعلام کرد، اقدامات متقابل چين هم فورا اجرايي شد.

او دقيقا مشخص نکرد چه کالاهايي و با چه مقداري توسط چين مشمول تعرفه قرار خواهند گرفت.

وزارت تجارت چين هم پيش از اين اعلام کرده بود که پس از اين‌که ايالات‌متحده بزرگترين جنگ تجاري در تاريخ اقتصاد را آغاز کرد، چين چاره‌اي به جز جنگيدن در برابر آمريکا ندارد.

همچنين پکن واشنگتن را متهم کرد که از قوانين تجاري سازمان تجارت جهاني، تخطي کرده است.

اين وزارت‌خانه روز جمعه اعلام کرد: اين تعرفه‌ها خلاف قوانين سازمان تجارت جهاني هستند و نشان دهنده زورگويي تجاري آمريکا هستند و تهديد بزرگي براي امنيت صنايع جهان و زنجيره‌هاي ارزش، به حساب مي‌آيند. به علاوه اين باعث افول بهبود اقتصادي جهان و به راه افتادن تلاطم در بازارهاي جهاني خواهد شد و به بسياري از شرکت‌هاي چند مليتي و مصرف‌کنندگان در جهان آسيب خواهد زد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: به جاي اين‌که اين اقدام به نفع شرکت‌ها و شهروندان آمريکايي باشد، غيرسازنده و مخرب خواهد بود.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html